سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

می‌گویند: این آیه که خدا به برخی از بنی‌اسرائیل به دلیل نافرمانی گفت بوزینه شوید! حرف خدا نیست، خدا از این حرف‌ها نمی‌زند!

به هر شکلی می‌خواهند القا کنند که قرآن تحریف شده است، ولو به یک آیه! حالا هیچ راهی پیدا نکرده‌اند و می‌گویند: «خدا از این حرف‌ها نمی‌زند»! از کجا می‌دانند که خدا از این حرف‌ها نمی‌زند، قرآن را کامل خوانده‌اند یا تورات و انجیل را؟!

آیه شریفه به شرح ذیل است:

«فَلَمَّا نَسُواْ مَا ذُکِّرُواْ بِهِ أَنجَیْنَا الَّذِینَ یَنهَْوْنَ عَنِ السُّوءِ وَ أَخَذْنَا الَّذِینَ ظَلَمُواْ بِعَذَابِ  بَِیسِ  بِمَا کاَنُواْ یَفْسُقُونَ * فَلَمَّا عَتَوْاْ عَن مَّا نهُُواْ عَنْهُ قُلْنَا لهَُمْ کُونُواْ قِرَدَةً خَاسِِینَ» (الأعراف، 165 - 166)

ترجمه: پس چون فراموش کردند آنچه را به ایشان یاد آورى شده بود، آن کسان را که از بدى نهى مى‏کردند نجات دادیم، و کسانى را که ستم کردند، به عذابى سخت بگرفتیم به سبب آنچه تبهکارى مى‏کردند * و چون از آنچه نهى شده بودند، سرباز زدند به ایشان گفتیم: بوزیگانی شوید خوار شده.

البته به احتمال قوی اگر مخاطبین آیه به غیر از یهودیان و قوم بنی‌اسرائیل بودند، هیچ مشکلی با آن نداشتند. این یهودیان از همان ابتدا روحیه‌ای صهیونیستی داشتند و آن قدر متکبر بودند که حتی برتری خدا را نیز برخود نمی‌پذیرفتند. لذا به پیامبرشان می‌گفتند: تو با خدایت با هم بروید بجنگید و هر وقت غالب شدید به ما خبر دهید تا بیاییم وارد شهر شویم! و در نهایت نیز گفتند که دست خدا بسته است و هیچ کاری نمی‌تواند بکند (وَ قالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللَّهِ مَغْلُولَة – المائده، 64).

الف – خداوند متعال از این نوع بیانات در کلام وحی کم ندارد که بگویند «خداوند اینگونه حرف نمی‌زند».

در یک آیه می‌فرماید که آن دسته از علمای یهود که دایم با توسل به کتاب ظاهرسازی کرده و خود به آن ایمان نداشته و عمل نمی‌کنند، مانند الاغی می‌مانند که کتاب حمل می‌کند:

«مَثَلُ الَّذینَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوها کَمَثَلِ الْحِمارِ یَحْمِلُ أَسْفاراً بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذینَ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ» (الجمعة، 5)

ترجمه: وصف حال آنان که تحمل (علم) تورات کرده و خلاف آن عمل نمودند در مثل به حمارى (الاغی) ماند که بار کتاب‌ها بر پشت کشد (و از آن هیچ نفهمد و بهره نبرد) آرى قومى که مثل حالشان این است که آیات خدا را تکذیب کردند بسیار مردم بدى هستند و خدا هرگز (به راه سعادت) ستمکاران را هدایت (رهبرى) نخواهد کرد.

در آیه‌ی دیگری می‌فرماید: آنهایی که از قلب، بصیرت و گوش خود (در راه تکامل یافتن و آدم شدن) بهره نبرده و هم چنان کافر و ظالم هستند، مثل حیوان و بلکه پست‌تر از آن هستند و جهنم مملو از این گونه موجودات از جنّ و انس می‌باشد:

«وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ کَثیراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا یَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْیُنٌ لا یُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا یَسْمَعُونَ بِها أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ» (الأعراف، 179)

ترجمه: بسیارى از جن و انس را براى جهنم آفریده‏ایم دل‏ها دارند که با آن فهم نمى‏کنند چشم‏ها دارند که با آن نمى‏بینند گوش‏ها دارند که با آن نمى‏شنوند ایشان چون چارپایانند، بلکه آنان گمراه‏ترند، ایشان همان غفلت‏زدگانند.

در آیه‌ی دیگری می‌فرماید: برخی‌ ظاهری کاملاً شبیه انسان و آن هم انسانی اهل فهم و شعور دارند – به قول ما چه بسا با کت و شلوار رسمی، عطر و ادکلن گران‌بها، خودرو و محافظ و ...، وارد دانشگاه، مجلس یا حتی سازمان ملل یا مجالس و محافل خصوصی شوند. همه گمان می‌کنند لابد اینها دیگر خیلی می‌دانند و خیلی می‌فهمند، حرف حساب حالی‌شان می‌شود و به اصطلاح غلط روشنفکر هستند، اما واقعیت امر این است که آنها حیوان و بلکه پست‌تر هستند:

«أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَکْثَرَهُمْ یَسْمَعُونَ أَوْ یَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلاَّ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبیلاً» (الفرقان، 44)

ترجمه: آیا مى‏پندارى بیشترشان مى‏شنوند یا مى‏فهمند؟ [خیر] که آنها جز به مانند حیوانات نیستند بلکه روش آنان گمراهانه‏تر است‏.

ب – برخی گمان می‌کنند اطلاق اسامی یا صفاتی چون چهارپا یا بدتر از آن، یا تمثیل انسان و رفتار او به الاغ یا عنکبوت از ناحیه خدا، نوعی فحش دادن و ناسزاگویی است و نتیجه می‌گیرند که خداوند فحش نمی‌دهد. اما باید دقت داشته باشند که آری، خداوند متعال فحش نمی‌دهد و نیاز و ضعفی هم ندارد که او را به ناسزاگویی برانگیزد، بلکه از واقعیت وجودی و مرتبه‌ی وجودی بنده‌ی خود خبر می‌دهد. در واقع می‌فرماید: در این دنیا صورت‌های همه، انسان است و چه بسا انسان کافر یا ظالم، زیباتر از مؤمن و عادل نیز باشد. اما صیرت‌ها متفاوت است. و صیرت بسیاری مانند حیوان و بلکه پست‌تر است.

کفار شاید از مرتبه‌ی نباتی به مرتبه‌ی حیوانی ارتقا یافته باشند، اما قطعاً تا ایمان نیاورند، به مرتبه انسانی راه نیافته و در همان مرتبه‌ی حیوانی باقی می‌مانند و لذا رفتارهایی چون حیوانات مختلف اعم از خوک، میمون، مورچه، عقرب، عنکبوت و ... دارند و صورت واقعی آنها نیز همین است. لذا در قیامت با این صورت محشور می‌گردند. در روایت است که خداوند متعال، صورت حیوانات را به شکل صیرت انسان‌ها آفریده‌ است. لذا می‌بینیم که برخی انسان‌ها به رغم ظاهری زیبا و آراسته، گرگ صفت هستند، برخی دیگر میمون و برخی دیگر الاغ. و البته صورت واقعی چند گروهی را در همین دنیا آشکار ساخت.

پس آیات مذکور نه تنها تحریف نیست، بلکه بیانی بسیار ژرف در انسان‌شناسی می‌باشد.





طبقه بندی: تحریف قرآن، بنی‌اسرائیل، بوزینه، القا، تورات، انجیل، یهودیان، مسیحی، زردتشت، مسلمان
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 شهریور 26 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin

قالب وبلاگ