سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

حضرت آیت الله العظمی سیّدعلی خامنه ای در پی حوادث اخیر، پیام مهمی را به زبان انگلیسی خطاب به جوانان غربی منتشر کردند.

متن فارسی و انگلیسی پیام مهم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

به گزارش قاصدنیوز، محتوای این پیام با توجه به حوادث روزهای اخیر دنیای اسلام، موج افراط گری و تروریسم، تلاش غرب برای ایجاد اسلام هراسی و تخریب چهره رحمانی اسلام ناب محمدی و انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اسلام (ص)‌ در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» تلاش های اخیر اروپا و آمریکا برای ترویج اسلام هراسی است که به منظور آگاهی بخشی به جوانان جهان به ویژه جوانان کشورهای غربی به زبان انگلیسی منتشر شده است.


متن پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا به این شرح است:



ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 93 بهمن 4 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

ملاقات امام حسین(ع) با عمربن سعد در کربلا

در روز هشتم محرم الحرام امام حسین(ع) با عمربن سعد ملاقات کرد زیرا امام به هیچ وجه راضی به وقوع نبرد و خونریزی میان مسلمانان نبودند.

در بحار الانوار ذکر شده که امام حسین(ع) در روز هشتم محرم سال 61 مردی از یاران خود بنام عمرو بن قرظه را نزد ابن سعد فرستاد و از او خواست تا شب هنگام در فاصله دو سپاه با هم ملاقاتی داشته باشند.

شب هنگام امام حسین(ع) با 20 نفر و عمر بن سعد با 20 نفر در محل موعود حاضر شدند. امام حسین(ع) به همراهان خود دستور داد تا برگردند و فقط برادر خود عباس و فرزندش علی‏ اکبر را نزد خود نگاه داشت. عمر بن سعد نیز فرزندش حفص و غلامش را نگه داشت و بقیه را مرخص کرد.

در این ملاقات عمر بن سعد هر بار در برابر سئوال امام حسین(ع) که فرمود: آیا می ‏خواهی با من مقاتله کنی؟ عذری آورد. یک بار گفت: می ‏ترسم خانه ‏ام را خراب کنند! امام حسین(ع) فرمود: من خانه ‏ات را می ‏سازم. ابن سعد گفت: می‏ ترسم اموال و املاکم را بگیرند! فرمود: من بهتر از آن را به تو خواهم داد، از اموالی که در حجاز دارم. عمر بن سعد گفت: من در کوفه بر جان افراد خانواده ‏ام از خشم ابن زیاد بیمناکم و می ‏ترسم آنها را از دم شمشیر بگذراند.


ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93 آبان 11 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

وقایع روز دوم محرم الحرام

ورود امام حسین علیه السلام به سرزمین کربلا.
امام حسین علیه السلام پس از آن که با دعوت مردم کوفه و نامه هاى فراوان و پى در پى آنان روبرو شد، تصمیم به هجرت از مکه به سوى کوفه گرفت .

با این که برخى از آشنایان و بزرگان مدینه ، مانند محمد حنفیه ، عبدالله بن عباس ، عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عمر، آن حضرت را از سفر به کوفه بر حذر کرده بودند و با دلایلى چند، تلاش کردند که وى را منصرف کنند، با این حال امام حسین علیه السلام سفر به کوفه را براى خویش تکلیف فرض ‍ کرد و به آن اقدام نمود.

امام حسین علیه السلام در ماه ذى حجه سال 60 قمرى به قصد کوفه ، از مکه خارج گردید. قافله امام حسین علیه السلام پس از رسیدن به سرزمین عراق ، در منزلگاه ((شراف )) با سپاه یکهزار نفرى حر بن یزید ریاحى که از سوى عبیدالله بن زیاد براى تعقیب و یا نبرد امام حسین علیه السلام ماءموریت یافته بود، مواجه گردید و از آن پس ، مسیر تاریخ به سوى دیگر کشیده شد.


ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93 آبان 11 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

نزول امام حسین علیه‏السلام به زمین کربلا(1) روز پنجشنبه دوم محرم سال شصت و یک بوده است.(2)
در مقتل ابى اسحاق اسفراینى آمده است که: امام علیه‏السلام با یارانش سیر مى‏کردند تا به بلده‏اى رسیدند که در آنجا جماعتى زندگى مى‏کردند، امام از نام آن بلده سؤال نمود.
پاسخ دادند: «شط فرات» است...

اتفاقات روز اول تا ششم محرم


آن حضرت فرمود: آیا اسم دیگرى غیر از این اسم دارد؟
جواب دادند: «کربلا».
پس گریست و فرمود: این زمین، به خدا سوگند زمین کرب و بلا است! سپس فرمود: مشتى از خاک این زمین را به من دهید، پس آن را گرفته بو کرد و از گریبانش مقدارى خاک بیرون آورد و فرمود: این خاکى است که جبرئیل از جانب پرودگار براى جدم رسول خدا آورده و گفته که این خاک از موضع تربت حسین است، پس آن خاک را نهاد و فرمود: هر دو خاک داراى یک عطر هستند!
در تذکره سبط آمده است که امام حسین پرسید: نام این زمین چیست؟

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93 آبان 11 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

چرا خدا خواست واقعه عاشورا در ماه محرم باشد؟

اسلام که یک دین اجتماعی بود، هر ادب و سنت ملی که مخالف با عقل و شرع نبود، حفظ می‌کرد، در دوره اسلام ماه‌های حرام مورد احترام تمام قبایل بود، جز آنکه بنی‌امیه چون بر کرسی ریاست نشستند، نه تنها آداب و سنن دین اسلام را محو کردند، بلکه آداب و رسوم ملی عرب را هم زیر پا گذاشتند

خواست خدا وقوع حادثه عاشورا در ماه محرم نبوده تا از فلسفه آن سؤال شود، بلکه خواست خدا این بوده که این حادثه در ماه محرم واقع نشود، زیرا خداوند از وقوع جنگ و خونریزی در ماه‌های حرام از جمله محرم کلاً منع فرموده است.
یکی از سؤالاتی که پیرامون عاشورا مطرح می‌شود، این است که محرم جزو ماه‌های حرام است، پس چرا امام حسین(ع) در این ماه جنگ کرد؟ اصلاً فلسفه اینکه خدا خواست تا واقعه عاشورا در این ماه باشد،  چیست؟
مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم این گونه پاسخ می‌دهد:
پیش از اسلام در میان ماه‌های قمری چهار ماه(رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم) حرام بوده که در آن بر طبق سنت حتی در جاهلیت جنگ و خونریزی حرام و پیکار در آن زشت شمرده می‌شد و هر قبیله‌ای هم که با هم جنگ داشتند، مانند: اوس و خزرج که 120 سال با هم نزاع و پیکار می‌کردند، در این چهار ماه متارکه می‌کردند.



ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93 آبان 8 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

 

 

 1- صدمه وارد کردن به بدن در حد کوبیدن سر به دیوار، چنگ زدن به صورت، به صورت زدن، سینه زنی تا حدی که سینه‌ها ولو جزئی آسیب ببیند و یا این که از بدن خون جاری شود چه حکمی دارد؟ 

 

 ج: عزاداری به شیوه مرسوم و سنتی از اعظم قربات الی الله تعالی و موجب اجر و ثواب است لکن باید از

11 فتوا عاشورایی رهبر


هرگونه

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93 آبان 5 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

باز آمد بوی محرم حسین علیه السلام

 با آب طلا نام حسین قاب کنید

با نام حسین یادی از آب کنید

خواهید مه سربلند و جاوید شوید

تا آخر عمر تکیه بر ارباب کنید





طبقه بندی: باز آمد بوی محرم حسین (ع)، محرم، امام حسین، شناخت محرم، محرم، سوگواری، پیامک محرم 93
نوشته شده در تاریخ شنبه 93 مهر 26 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

طرح عظیم مستشهدین عاشورا

 

از دوستان عزیز خواهشمندیم حتما تا آخر این مطلب را بخوانند.



پیش گفتار:

دوست داریم با عاشورا نجوا کنیم، به هر سو که می‌نگریم خیمه‌گاه حسین(ع) برپا است، قدم در این خیمه‌ها که می‌گذاریم، معرفت فریاد می‌کند. فقط کافی است چشمان دل را باز کنیم و این دریای عرفانی را با جان و دل پذیرا باشیم، آنگاه خواهیم فهمید صحرای بلا کجا بوده و از چه رو به این نام ملقب گشته است.

صدای فرات می‌آید، این صدا سوز دارد و خروشش دل را از جا می‌کند، با صدای شش ماهه حسین(ع) در هم می‌پیچد و روضه‌ای می‌شود که بر اندامت رعشه می‌افکند.

آرام باش! دقیق‌تر شو، ببین منظومه‌ای غریب در میان آن سیاره‌ای غریب تر می‌بینی، در اطرافش شیطان هلهله می کند و نمایندگانش را با نگاه‌هایی دروغین برای برپایی هنگامه‌ای ، راهی میدان کرده است.

چه پلید آدمیانی هستند: یزید، شمر، ابن زیاد، خولی ، حرمله و سنان بن انس که سپید برگ تاریخ را آلوده کردند و داغ ننگی شدند بر جبین انسانیت.

چه واژه‌ شگفتی است حسین، که عالم هنوز مبهوت آن مانده است و از پرتو این نام خون‌آلود شور و حماسه می‌بارد.

اندوهگین‌ترین پیام که همواره خود را در میان واژه‌ها جای می‌دهد “هَیهات مِنَّ الذِّلَه” شکوه در این واژه موج می‌زند اما از دل آهی بر می‌آید، که زخم‌های کهنه را می‌سوزاند و عمیق‌ترشان می‌کند.



ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 93 مرداد 31 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

عید فطر

هیئت فرهنگی مذهبی بیت العباس (ع) روستای المشیر عید سعید فطر را به تمام مسلمین جهان تبریک عرض می کند.





طبقه بندی: عید فطر، تبریک عید فطر
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93 مرداد 6 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

روز قدس؛ روزمرگ موجودیت اسرائیل


«روز قدس یک روز بین‌المللی اسلامی و روز بزرگ و مهمی است که ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان، حرف حقی را که استکبار بیش از شصت سال برای خاموش کردن آن سرمایه‌گذاری کرده بود، فریاد می‌کنند. (حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای)
حمد و سپاس خدای قادر و متعال را که به ملت های مسلمان توفیق درک لیالی قدر و روز قدس را که از ایام‌الله است عنایت فرمود. سپاس خدایی را که همواره پشتیبان مظلومان و ستمدیدگان بوده و بر طبق وعده‌ای که فرموده به آنان برتری بخشیده است. به راستی چنین خدایی پرستیدنی است، خدایی که "انتفاضه سنگ" را به "انتفاضه موشک" مبدل می‌گرداند، خدایی که هیمنه ارتش‌های تا دندان مسلح را فرو می‌ریزد، خدایی که وحشت و ترس از رودررویی با رزمندگانش را در دل دشمنانش می‌نشاند؛ آری هرچه هست اوست و دیگر هیچ.


ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93 مرداد 2 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

قالب وبلاگ