سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

سلام به دوستان عزیز

آیا ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم... آیا ما حرمت خون پاک شهدا را داریم... آیا ما مسلمان هستیم... آیا الگوی زنان ما حضرت فاطمه زهرا (س) است و هزاران آیا دیگر... تو این دوره زمونه چیزهایی به اصطلاح بعضی ها مد شده که آدم توی خواب هم نمی تونه ببینه... دوستان عزیز توی این پست چندتا از عکسهای زنان و دختران دیروز جامعه ما و زنان و دختران امروز جامعه ما را گذاشتم... شما این تصاویر را ببینید و نظر بدید که کدوم بهتره... امروزی یا دیروزی...

 


 

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 92 شهریور 30 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

امام زمان

دانشگاه انتظار بعد از 1172 سال همچنان دانشجو می پذیرد
متاسفانه این دانشگاه هنوز 313 فارغ التحصیل هم نداشته
این دانشگاه در تمام شبانه روز آزمون به عمل می آورد
مدارک لازم برای ثبت نام:
1-نماز اول وقت
2-ولایت مداری
3-دائم الوضو بودن
4-قلبی آکنده از یاد خدا
5-برگه ی تسویه حساب حق الناس
به امید عدم مشروطی در این دانشگاه
اللهم عجل لولیک الفرج





طبقه بندی: دانشگاه انتظار، امام زمان، دعای فرج، دعای عهد، ظهور، منتظران مهدی
نوشته شده در تاریخ شنبه 92 شهریور 30 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

صاحب‌الزمان، مهدی موعود(عج) می‌فرمایند:

زمین خالی از محبت خدا نیست، یا آشکار است و یا نهان.

(کمال‌الدین للصدوق، ج 2، ص 511)


یابن الحسن آقا بیا

امام زمان





طبقه بندی: آقا بیا، امام زمان، حجت خدا، ولی عصر، نایب بر حق، شاید این جمعه بیاید، دعای عهد، فرج آقا امام زمان، دعای سلامتی آقا امام زمان
نوشته شده در تاریخ جمعه 92 شهریور 29 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

امام صادق(ع),زندگینامه امام صادق (ع),ولادت امام جعفر صادق (ع),زندگی نامه امام جعفر صادق (ع)

1. امام‌ صادق‌ ( ع‌ )
حضرت‌ امام‌ جعفر صادق‌ علیه‌ السلام‌ رئیس‌ مذهب‌ جعفرى‌ ( شیعه‌ ) در روز 17ربیع‌ الاول‌ سال‌ 83 هجرى‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود .
پدرش‌ امام‌ محمد باقر ( ع‌ ) و مادرش‌ "ام‌ فروه‌" دختر قاسم‌ بن‌ محمد بن‌ ابى‌ بکر مى‌باشد.
کنیه‌ آن‌ حضرت‌ : "ابو عبدالله‌" و لقبش‌ "صادق‌" است‌ . حضرت‌ صادق‌ تا سن‌ 12 سالگى‌ معاصر جد گرامیش‌ حضرت‌ سجاد بود و مسلما تربیت اولیه‌ او تحت‌ نظر آن‌ بزرگوار صورت‌ گرفته‌ و امام‌ ( ع‌ ) از خرمن‌ دانش‌ جدش‌ خوشه‌چینى‌ کرده‌ است‌ .
پس‌ از رحلت‌ امام‌ چهارم‌ مدت‌ 19 سال‌ نیز در خدمت‌ پدر بزرگوارش‌ امام‌ محمد باقر ( ع‌ ) زندگى‌ کرد و با این‌ ترتیب‌ 31 سال‌ از دوران‌ عمر خود را در خدمت‌ جد و پدر بزرگوار خود که‌ هر یک‌ از آنان‌ در زمان‌ خویش‌ حجت‌ خدا بودند ، و از مبدأ فیض‌ کسب‌ نور مى‌نمودند گذرانید.
بنابراین‌ صرف‌ نظر از جنبه‌ الهى‌ و افاضات‌ رحمانى‌ که‌ هر امامى‌ آن‌ را دار مى‌باشد ، بهره‌مندى‌ از محضر پدر و جد بزرگوارش‌ موجب‌ شد که‌ آن‌ حضرت‌ با استعداد ذاتى‌ و شم‌ علمى‌ و ذکاوت‌ بسیار ، به‌ حد کمال‌ علم‌ و ادب‌ رسید و در عصر خود بزرگترین‌ قهرمان‌ علم‌ و دانش‌ گردید .

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 شهریور 28 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

سلمان,سلمان فارسی,زندگی نامه سلمان فارسی,داستان اسلام آوردن سلمان

«سلمان» آزاد شده رسول خاتم(ص) است، کسی که افتخار شیعه به ویژه ایرانیان است، او همان کسی است که پیامبر و مولایش او را لایق نگهداری علم می‌دانستند و حاکمی که تنها دارایی‌اش یک عبا بود.
در ششمین سده پس از میلاد مسیح، در حالی که سر تا سر جهان را تیرگی های جهل و ظلم فرا گرفته بود و مشعل هایِ هدایتِ الهی در همه سرزمین ها به خاموش می گرایید، آزاد مردی روشن ضمیر به نام سلمان در سرزمین ایران پا به عرصه هستی نهاد. نام اصلی او «روزبه» بود و رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم او را سلمان نامید.
کُنیه او را ابوعبداللّه ، ابوالحسن و ابواسحاق گفته اند. بنا بر قولی از کناره جِی اصفهان و به قول دیگر از رامهرمزِ خراسان بوده است. سلمان اگر چه در دامن پدر و مادری غیر مسلمان و زرتشتی پرورش یافته بود امّا در سیمای نورانی اش، آثار یکتا پرستی کاملاً آشکار بود و در جواب کسانی که از دودمانش می پرسیدند، می گفت: «من سلمان، فرزند اسلام هستم».

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 شهریور 28 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

سلفی‌ها معتقدند که باید بر اساس سیره صحابه و تابعان رسول خدا (ص) که سلف صالح آن حضرت هستند، عمل نمود ـ گرچه این گونه افراد، کمتر اهل تحقیق و پاسخ به شبهات مطرح شده در زمینه عقاید خود هستند ـ امّا اشکالی در مورد عقیده آنها وجود دارد و آن اینکه؛ چه در عصر رسول خدا و چه بعد از آن، صحابه دچار اختلافات شدیدی بودند،‌ با این وجود، ملاک عمل شما، سیره کدام یک از آن‌ها است؟
برای تبیین بحث، نمونه‌ای از اختلافات صحابه به اختصار بیان می‌شود:...

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 شهریور 27 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

از همان روز درگذشت رسول خدا، ریشه‌های برخی انحرافات و تاسیس فرقه‌های اسلامی شکل گرفت، برخی عوامل داخلی و خارجی در شکل‌گیری این فرقه‌ها دخیل بوده است. گاهی سودجویی‌های شخص یا گروه خاصّ یا اختلاف نظرهای سیاسی و در برخی مواقع هم دخالت‌های بیگانگان و اختلاف افکنی آن‌ها، موجب تولّد یک فرقه جدید شده است.
آنچه در بین بسیاری از این مذاهب، مشترک است؛ مسلمان بودن آن‌هاست، همه مسلمانند، امّا هرکدام به نسبت قرار گرفتن در فضای اطلاعاتی و معنوی و یا حتّی ظرفیّت وجودی خود، از این رود جاری فضائل و خیرات، بهره‌ای گرفته‌اند.
امّا در این بین، فرقه‌ها و مذاهبی هستند که علیرغم پوشش و پرچم اسلامی، به وضوح می‌توان در مسلمان بودن آن‌ها تشکیک کرد.

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 شهریور 27 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

حوادث سخت عاشورا و کربلا پنجاه سال بعد از وفات رسول الله(ص) واقع شد، آنهم به دست مسلمانان و پیروان رسول الله (ص) ، مردمی که معروف به تشیع و دوستی آل علی(ع) بودند به دست مسلمانان که شهادتین می دادند؛ نماز می خواندند، روزه میگرفتند و حج می رفتند به آئین اسلام، ازدواج و اموات خود را به خاک می سپاردند به دست کسانی که با علی(ع) و پیامبر(ص) زندگی می کردند؛ آن همه با کرامتها و صحبتها و نمازخواندن های پیامبر(ص) و علی(ع) مأنوس بودند.

به یقین نمی توان گفت منکر اسلام بودند، حتی منکر امام حسین (ع) هم نبودند و به جرأت یقین داشتند مقام امام حسین(ع) افضل از یزید است پس چطور شد که اولاً حزب ابوسفیان زمام حکومت را به دست بگیرد، ابوسفیانی که قائد اعظم مشرکین بود و با پسرش معاویه دوش به دوش با اسلام می جنگیدند و همان معاویه سی سال بعد از وفات پیامبر(ص) والی شام و سپس بیست سال خلیفه مسلمین شد ؛ یعنی بیست سال با اسلام جنگید، ثانیاً خودِ شیعیان ظاهری، قاتل امام شدند. کوفیان در عین علاقه به اهل بیت(س) و حسین (ع) با او جنگیدند.

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 شهریور 27 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

رحیم موذن‌زاده اردبیلی,زندگینامه رحیم موذن‌زاده اردبیلی,بیوگرافی رحیم موذن‌زاده اردبیلی

رحیم موذن زاده اردبیلی اول مهرماه سال 1304 در اردبیل به ‌دنیا آمد.
اذان‌گویی و نوحه‌خوانی و منبری را از شیخ عبدالکریم به ارث برد و تا آخر عمر راه او را ادامه داد. خودش می‌گفت که اذان‌گویی در خانواده آنها، 150 سال قدمت دارد و نام فامیل آنها به‌همین دلیل موذن شده است؛ «زمانی که آن موقع‌ها در اردبیل شناسنامه می‌دادند، به تناسب شغل و حرفه، نام خانوادگی انتخاب می‌کردند. به پدربزرگم هم گفته بودند تو چه‌کاره‌ای؟ گفته بود موذن. گفته بودند نام خانوادگی شما موذن است».
 رحیم در کودکی به مکتب‌خانه می‌رود و تحت نظر میرزا عزیز، قرآن و دستگاه‌های موسیقی را فرا می‌گیرد. به گفته خودش: «‌در آن دوران ما عوض دبیرستان مکتب می‌رفتیم. همه هم متدین بودند. خانواده‌ها در دوره ما در ابتدای امر، بچه‌ها را با قرآن مانوس می‌کردند. ما هم پس از طی این مرحله، به مدرسه حاج ابراهیم آمدیم. طلبه بودیم به اصطلاح امروز ولی حین طلبگی، این اذان با ما همراه بود». پس از یادگیری اصول نوحه‌خوانی و اذان‌گویی، با همراهی پدر در مسجد اردبیل به این‌کار مشغول می‌شود و گاهی نیز برای خواندن یک نوحه‌ به شهرهای اطراف، خصوصا تالش می‌رود.

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 شهریور 27 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

 

آیت الله شیخ اسماعیل معزّی,زندگی نامه آیت الله شیخ اسماعیل معزّی,زندگینامه آیت الله شیخ اسماعیل معزّی

عالم جلیل آیت الله شیخ اسماعیل فرزند محمد حسن معزّی (معزالدین) در سال 1288 هجری قمری {1} در خانواده ای مذهبی و دوستدار دانش و فرهنگ در شهر اصفهان چشم به جهان گشود.

پدرش محمدحسن از خاندان و نیاکانی اصیل و محترم و از معلومات مذهبی نیز برخوردار بود و به کار بازرگانی اشتغال داشت و همواره از علما و دانشمندان به نیکی و بزرگی یاد می نمود و از آنان تجلیل می کرد. از این رو برای تربیت و پرورش اسماعیل در طی مراحل علمی و سیر و سلوک روحانی علاقه نشان می داد و همت می گماشت.

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 شهریور 27 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

قالب وبلاگ