سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

 برای رسیدن به نقطه هدف یعنی تحقق آرمان های مردم در موضوع عفاف و حجاب باید مراحلی را پیمود که اجرای آن بی تردید نتیجه بخش خواهد بود.


 1. تشکیل ستاد عالی عفاف و حجاب با حضور سران سه قوه، رییس صدا و سیما و وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی.

2. سران سه قوه و رئیس صدا و سیما متعهد شوند که ابتدا عفاف و حجاب را در مجموعه خودشان عملیاتی کنند؛ زیرا اگر در مجموعه ای آلودگی باشد، آن مجموعه نمی تواند با فساد مبارزه کند. به تعبیر مقام معظم رهبری با دستمال کثیف نمی توان آیینه را تمییز کرد.

3. قوای سه گانه نیز می توانند طی مراحلی به هدف فوق دست یابند ؛ در مرحله نخست، با بخشنامه به تمام زیر مجموعه‌های خود، ضرورت حجاب زنان کارمند را ابلاغ کنند و هشدار دهند چنان چه زنی حجاب را رعایت نکند، تعلیق خواهد شد. در مرحله دوم‌: به رؤسای ادارات ابلاغ شود از ورود زنان کارمند بد حجاب جلوگیری به عمل آید و در مرحله سوم در صورت مقاومت، عضویت آن ها را برای 2ماه تعلیق و از پرداخت حقوق خودداری کنند. در صورتی که پس از این مدت، فرد خاطی خودش را اصلاح کند، به پست خود برگردد و حقوق گذشته اش نیز به وی پرداخت گردد؛ اما در صورتی که باز هم به روش گذشته‌اش ادامه دهد برای همیشه از اداره مربوطه اخراج شود.چنان چه مدیر مجموعه ای از اجرای این طرح در محیط اداره سرباز زند، مقامات بالاتر نسبت به برکناری آن مدیر اقدام کنند. برکناری چند مدیر می تواند به عملیاتی شدن هرچه سریع تر طرح کمک کند.

4. پس از پاکسازی ادارات، ادارات دولتی مکلف شوند از سرویس دادن به زنان بد حجاب امتناع ورزند. به عنوان مثال، شرکت های هواپیمایی از فروختن بلیت و سوار کردن زنان بدحجاب خود داری کنند و اتوبوس و قطار نیز در مراحل بعدی طرح قرار گیرند.

5. صدا و سیما و معاونت سینمایی نیز موظف شوند از ساخت فیلم هایی که هنر پیشه های بد حجاب در آن بازی می کنند، جلوگیری ‌کنند و در صورت ساخت،‌اجازه پخش و اکران ندهند. علاوه بر آن موظف شوند با ساخت فیلم های اثباتی، حجاب و عفاف را در جامعه ترویج کنند.علاوه بر آن می توانند با میز گردهای علمی و بررسی آثار و تبعات بی حجابی و مصاحبه با کارشناسان، مردم را بیش‌تر با فلسفه حجاب آشنا کنند. وزارت ارشاد می تواند با تهیه کتاب های رمان با داستان‌های جذاب دختران جوان را به حجاب ترغیب کند.

6. ستاد عالی عفاف و حجاب از مردم بخواهد با انجام امر به معروف و نهی از منکر به وظیفه همگانی خود عمل کنند و به همه اطمینان ‌دهد که در انجام این وظیفه از آن ها حمایت خواهد شد.

7. تشکیل ستاد امر به معرف در استان ها و شهرستان ها زیر نظر امام جمعه و نمایندگان ولی فقیه با سازماندهی زنان و مردان بسیجی و حوزه های علمیه خواهران و بردران و آموزش آن ها برای انجام این امر مهم . برای هرکسی ممکن است در هفته چند ساعتی از وقت خود را برای انجام این واجب به کار گیرد.

8. در این مرحله نوبت به نیروی انتظامی می رسد که با حضور در خیابان‌ها با کسانی که به رغم تذکر ستاد امر به‌معروف اصلاح نشده‌اند برخورد کند و با دستگیری‌ و تحویل دادن آن ها به دستگاه قضایی، حکم مربوطه در باره آن ها صادر شود . متأسفانه در هر مرحله که تصمیمی بر مقابله با بد حجابی گرفته می شود، فقط به بند هشتم توجه می شود و دیگر بند ها مورد غفلت قرار می گیرد!

9. آموزش و پرورش نیز می تواند با گنجاندن درس فلسفه حجاب به گونه‌ای هنر مندانه، فرهنگ عفاف حجاب را نهادینه کند.طبیعی است چنان چه مسؤولان بخواهند حجاب در جامعه نهادینه شود و پدیده بی حجابی از کشور رخت بر بندد، باید درباره این طرح بیندیشند، در غیر این‌صورت، چنان‌چه فقط از نیروی انتظامی بخواهیم با این پدیده زشت برخورد کند ولی در ادارات و تلویزیون همان نمونه ها وجود داشته باشد، یقیناً این طرح موفقیت آمیز نخواهد بود. از مسؤولان امر می‌خواهیم به خاطر خدا و به احترام شهیدان، برای این موضوع چاره ای بیندیشند .چرا که دوران ریاست آن‌ها تمام خواهد شد و فردای قیامت باید در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشند؛ پس قبل از ‌‌آن که دیر شود، چاره‌ای بیاندیشید.

منبع : www.portal.anhar.ir





طبقه بندی: پویشی در زمینه های بی حجابی، پویشی، در زمینه های، بی حجابی، چند پیشنهاد برای برخورد با بدحجابی، چند پیشنهاد، برای برخورد
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 شهریور 31 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin

قالب وبلاگ