سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

بشارت قرآن

مژده‌ها و بشارتهایی را که رسول خدا صلی الله علیه وآله و امامان معصوم علیهم السلام، بر آمدن مصلح جهانی داده‌اند،‌ برگرفته از وعدة الهی در قرآن کریم است.
همین امید و آرزو و دستمایة «امید به زندگی» و چشم دوختن به آیندة آرمانی بشریت است. آیات قرآن دربارة عدالت موعود و وراثت صالحان چنین نوید داده است که: «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ »؛ (1) «ما در زبور، پس از ذکر (تورات) نوشته‌ایم که سرانجام، زمین را بندگان شایسته و صالح ما به میراث می‌برند و صاحب می‌شوند».
دربارة اینکه «عباد صالح» کیانند، حضرت باقر علیه السلام می‌فرماید: «این بندگان شایسته که وارثان زمین می‌شوند، اصحاب مهدی علیه السلام در آخر الزمان‌اند.» مفسّر بزرگ، مرحوم طبرسی پس از نقل این سخن می‌افزاید:
«احادیث فراوانی بر فرمودة امام باقر علیه السلام دلالت دارد؛ احادیثی که شیعه و اهل سنّت آنها را نقل کرده‌اند. از جمله اینکه: «اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد،‌ خداوند آن روز را آن‌قدر طولانی می‌کند تا مرد صالحی از اهل بیت علیهم السلام مرا برانگیزد، تا او جهان را همان‌سان که از جور و ستم لبریز شده،‌ از دادگری و عدالت لبریز سازد.» (2)
این لطف الهی است که چنین ذخیره‌ای را برای آیندة بشریت قرار داده و آن روز که این «ذخیره الهی» چهره بنماید و نقاب غیبت از سیمای خورشید گونش برافکند، زیباترین روز هستی است.

 

آن که چون آید برون از پرده غیبت به عالم        می‌کند ثابت که او مصداق قرآن مبین است


دوستان و همراهانی که لطف دارید و همراهی می کنید، این عید بزرگ رو پیشاپیش به همتون تبریک می گم، ممکنه چند روزی نباشم، اگه فرصت نشد خدمت برسم و تبریک بگم، از همینجا تبریک بنده رو پذیرا باشید.
در ادامه مطلب چند تا لینک خوب و جذّاب رو انشاالله در موضوع نیمه شعبان و ظهور، می ذارم، امیدوارم براتون جالب باشه.



منبع:

1) انبیاء/105.
2) مجمع البیان، طبرسی، دار احیاء التراث العربی، بیروت، 1379 ق، ج 7، ص 67.





طبقه بندی: امام زمان، انتظار، مهدی موعود، مهدی، صاحب الزمان، نیمه شعبان، شعبان المعظم، تبریک، عکس، عکس مهدوی، عکس نیمه شعبان، بشارت قرآن
نوشته شده در تاریخ جمعه 92 آبان 3 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin

قالب وبلاگ