سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

نظرعلی به سال 1344 هجری شمسی در روستای المشیر از توابع قائم‌شهر در خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود، عشق به خاندان اهل بیت و ائمه اطهار از همان کودکی با تمام وجودش عجین گشت و از او جوانی مخلص و با احساس پاک دینی و مذهبی ساخت. درسنین نوجوانی به همراه پدر همواره در مجالس ومحافل مذهبی و نماز جماعت شرکت می‌نمود، او ذاتاً فردی عطوف و مهربان بود.

در سن هفت‌سالگی در راه کسب علم و دانش قدم گذارد، و دوره ابتدایی رادر یکی از مدارس شهرستان ساری با رتبه عالی گذراند. شهید بهرامی قبل از انقلاب نوجوانی مذهبی و دوستدار اهل بیت بوداو به علّت علاقه وافر به اسلام و روحانیت به طور پیوسته در مجالس و هیئت‌های مذهبی شرکت می‌جست و نسبت به حضور در مساجد و شرکت در نماز جماعت مقید بود در همین اوان قرآن کریم را فراگرفت و به عنوان نوجوانی مذهبی و هیئتی مطرح گردید.

فعالیت‌شهید پس از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدّس:


شهید بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همواره درکنار سایر نوجوانان مبارز در مسجد محلّ و نیز انجمن اسلامی روستای المشیرحضور می‌یافت و در فعالیت‌های سیاسی و مذهبی سایردوستان مذهبی را یاری می‌داد.

در سال 1358 به دلیل علاقه شدید به کسب معارف اسلامی وارد حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا شد و مشغول تحصیل علوم دینی گردید. در این هنگام که فعالیّت‌های سیاسی و مذهبی نیروهای انقلابی و حزب الهی به نقطه اوج رسیده بود او هم در کنار تحصیل با همکاری دوستانش درحوزه و روستای المشیر و محل سکونت خود (ساری) به فعالیّت‌های تبلیغاتی و فرهنگی می‌پرداخت.

در دوران فعالیّت‌ها و توطئه‌های منافقین، ایشان و دیگر همرزمانش به ویژه شهید یونس یونسی علاوه بر اشتغال به تحصیلی در حوزه نقش مؤثّری در خنثی سازی توطئه‌ها و مقابله با آنان داشت. چندین مرحله از سوی منافقین و کمونیست‌های منطقه مورد تهدید قرار گرفت ودر مواردی با آنها درگیر شد که منجر به مجروح شدن وی گردید که متعاقب آن مدّتی در بیمارستان بستری بود. با شروع جنگ تحمیلی با احساس وظیفه شرعی و انقلابی در سال 59به عنوان بسیجی راهی جبه جنوب گردید و پس از پایان مأموریت مجدداً در حوزه مشغول تحصیل شد. به لحاظ نیاز به وجود نیروهای مؤمن و حزب الهی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساری درآمد پس از طی آموزش مقدماتی و تکمیلی داوطلبانه عازم کردستان شد. باشناختی که از خباثت و پلیدی منافقین و کمونیست‌ها داشت در این منطقه به نبرد با متجاوزین بعثی و مزدوران داخلی پرداخت او ضمن شرکت در عملیات‌های رزمی، به فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی نیز مبادرت می‌ورزید. او با صوت دلنشین خود در سنگر‌ها و پایگاه‌های سپاه مراسم دعای کمیل،‌توسل و سینه‌زنی اجرا می‌نمود به گونه‌ای که موجب تقویت بنیه معنوی و تشدید روحیه شهادت‌طلبی در نیروها بود. او با روحیه عالی و چهره خندان خود، خستگی و غم را از رزمندگان و دوستان خود می‌زدود.

ویژگی‌های اخلاقی:

شهید بهرامی فردی متواضع، خوشرو، باوقار و در عین حال شجاع و با شهامت بود. نسبت به دوستان و اهل خانواده صمیمی و باوفا بود. او به واقع مصداق عملی«أشدّاءُ علی الکفّار و رُحماءُ بینهم» بود.وی با تمام وجود عاشق امام خمینی(قدس السره) و از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت بود. با عشق به انقلاب و امام وارد نهاد مقدس سپاه شد و درکنار تحصیل حوزوی به پاسداری و حراست از نظام و دستاوردهای آن می‌پرداخت.

چگونگی شهادت :


شهید نظرعلی بهرامی به همراه همرزمان خود به منظور پاکسازی منطقه دیواندره از وجود اشرار اعم از کومله و دمکرات وارد عملیات شدند که پس از نبرد سنگین و مقاومت زیاد و جنگ تن به تن به اسارت دشمن در آمده که پس از تحمل شکنجه و ایستادگی در مقابل این دیوسیرتان که از صبر واستقامت او به ستوه آمده‌اند در مورخه 20/11/61 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت نامه پاسدار شهید نظرعلی بهرامی


بسم ربّ الشّهداء و الصّدّیقین

مامن قطره احبُّ الی الله من قطره دمٍ فی سبیل الله.

(رسول اکرم (ص))

ترجمه: هیچ قطره‌ای در مقیاس حقیقت و در نزد خدا از قطره خونی که در راه خدا ریخته شود بهتر نیست.

وصیت‌نامه‌ام را هنگامی می‌نویسم که از رادیو«برخیزید شهیدان» پخش می‌شود چقدر شهادت در راه خدا زیبا و مانند گل رز خوشبو است.

برادران و خواهران مسلمان، ندای«هل من ناصر ینصرنی»،‌امام شهیدمان حسین(ع) از آن سوی کوه‌های غرب در صحرای کربلا، هنوز به گوش می‌رسد وقلب عاشقان راهش را در خود می‌سوزاند. و ای استعمارآمریکا و شوروی خیانت‌کار،‌ما آگاهانه به جبهه‌ها می‌رویم و آگاهانه در راه هدفی که آن هدف الله باشد کشته می‌شویم و به قول امام عزیزمان دین سلاله پاک پیامبر اسلام منجی بشریت: پیروزی در گرو شمشیر نیست بلکه تزکیه با نفس و خون می‌باشد و درود خدا برتو ای سرباز و جانباز روح الله و پاسدار اسلام و رهرو راه انبیاء و معصومین و ادامه دهنده راه شهداو پیشتازان فتح کربلا بر دشمنان بشتابید و به گفته روح الله، هدفمان این است تکلیفمان را عمل کنیم و آن تکلیف ما این است که از اسلام صیانت کنیم و اسلام را حفظ کنیم.

به شما ای پیام رسانان خون شهیدان و ای کسانی که رسالت زینبی دارید پیام ما و پیام تمام شهیدان را به گوش جهانیان برسانید.

وای خواهر عزیز و مادر مهربانم و برادران عزیزم و تمام بستگانم امیدوارم هنگامی که به آرزو رسیدم یعنی کشته شدم لباس سیاه برتن نپوشید و پدرم امیدوارم همیشه و همه وقت برای رزمندگان دعا کنید. والسّلام

«والسلام»

 

منبع: www.shahed-alamshir.ir





طبقه بندی: زندگینامه پاسدار شهید نظرعلی بهرامی، شهدای روستای المشیر
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 شهریور 21 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin

قالب وبلاگ