سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

آری، شهید همه وجود خویش خود را در معاملت با خدا می‌دهد تا خدای، مهر همه مظاهر فریبنده را از دل او بردارد و لذت همدمی و قرب حق را ارزانیش نماید، واین، چه معامله سود آوری است.

علی اکبر در سال 1347هجری شمسی در روستای المشیر از توابع شهرستان قائم‌شهر و از یک خانواده مذهبی و کشاورز پا به عرصه گیتی نهاد. او در دوران کودکی بهمراه پدرش به مساجد و حسینیه محله می‌رفت و به همین خاطر از دوستداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت به شمار می‌آمد.

درسن هفت سالگی وارد مدرسه الهام المشیر شد و دوره ابتدایی را با موفقیت به اتمام رساند همزمان با کسب علم و دانش برای فراگیری قرآن مجید به مکتب خانه می‌رفت و با توجه به سن کمی که داشت به والدین خود در امر کشاورزی کمک می‌کرد.

در سال 1360 وارد مدرسه راهنمایی المشیر شد و بعلت عدم امکانات لازم و فقر شدید مالی و مشکلات جانبی موفق به اتمام مقطع راهنمایی نشد.

پس از ترک تحصیل دوشادوش پدرش به امر کشاورزی می‌پرداخت. علی اکبر علاقه وافری به ورزش داشته و از فرصت‌های بدست آمده نهایت استفاده را می‌نمود؛ به ورزش‌های فوتبال و کشتی محلی روی آورده که در این رابطه مورد تشویق دوستان خود واقع گردیده و به کار خود رونق بخشید. در این راستا جهت آموزش فنی کشتی راهی باشگاهی در شهر شد و پس از گذراندن دوره مورد نظر در بعضی ازمسابقات شهری شرکت نمود و عنوانی کسب نموده و جام دریافت کرد.

فعالیت‌های شهید بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس:


علی اکبر بعلت فقرمالی، سخت به کارهای کشاورزی و کارگری مشغول بود؛ با تشکیل بسیج درروستای المشیر ایشان داوطلبانه به عضویت بسیج درآمد وبا آنها در برنامه ها و مراسم مذهبی و انقلابی درحدامکان شرکت می‌نمود و مردی مذهبی و دوستدار جمهوری اسلامی ایران و انقلاب بود.

ایشان به علت عشق به انقلاب و امام(ره) برای یاری رساندن به رزمندگان اسلام داوطلبانه به خدمت سربازی اعزام گردید که در منطقه جنوب خدمت نمود و در پادگان به عنوان سربازی نمونه انتخاب شد.

در اواخر خدمت نظام وظیفه در حین انجام وظیفه در تاریخ24/9/68 به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

توصیه های شهید ولی‌پور به خانواده خویش:

شهید ولی‌پور که خود از نیروهای متعهد بسیج بود و جهت پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی پا به جبهه‌های جنگ علیه دشمن بعثی گذارد، همواره خانواده خود را به پاس داشت نظام مقدس اسلامی و حفظ ارزش‌ها سفارش می‌نمود، چرا که می‌دانست این انقلاب با چه بهائی به ثمر نشست.

خانواده خود را به قدم گذاردن در مسیر ولایت و ارج نهادن به مقام شهدا سفارش می‌نمود. آنها را به اداء فرائض دینی به خصوص نماز توصیه می‌کرد واز خواهران خود می‌خواست تا حجابشان را رعایت کنند و حضرت فاطمه(س) و زینب کبری را الگو درزندگی خود قرار دهند.

از پدر و مادر خواست تا برشهادتش بی‌تابی و زاری نکنند بلکه در سوگ فرزندان فاطمه (س) اشک بریزند و عزاداری کنند. از برادران و خواهران خود می‌خواست تا قدردان و کمک کار پدر و مادر باشند چرا که می‌دانست برای تربیت آنها زحمات فراوان کشیدند.

خطاب به پدر ومادر خود گفت:از شما سپاسگذارم که مرا به گونه‌ای تربیت کردید تا قدم در این مسیر گذارم و اگر به فیض شهادت رسیدم هدیه‌ای است از خدا برمن چرا که امانتی بودم در دست شما که به درستی این امانت را حفظ کردید و به دست صاحبش سپردید و مرا در جوار شهدای روستا دفن نمائید.[1]

«والسلام»

 

منبع: www.shahed-alamshir.ir



[1] - وصیتنامه شهید به صورت مکتوب در دست نبود توصیه‌های شهید به خانواده خود بصورت شفاهی و نامه ای بوده که با اندکی تلخیص جمع‌آوری و نوشته شد.





طبقه بندی: زندگینامه شهید علی‌اکبر ولی‌پور
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 شهریور 21 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin

قالب وبلاگ