سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

 زندگینامه امام علی (ع)

مقدمه
تمام انسانها در زندگی خویش از فراز و نشیب برخوردارند و با مشکلات مختلفی مواجهند .افراد معمولا در برخورد با مشکل دچار ضعف و ناتوانی می گردند و سعی می کنند با کمک و راهنمایی درد آشنایان خود را از مهلکه نجات دهند و با یافتن " الگوها " در هر زمینه ای ، و سپس تبعیت از آن ، وظایف خویشتن را بخوبی  انجام دهند و مشکلات و دردهای خویش را تسکین بخشند . یکی از این اسوه ها پیامبراکرم ( ص ) است که قرآن مجید هم این حضرت را ( 1 ) به همین نام معرفی می فرماید . بجز رسول خدا ( ص ) اگر به دنبال " الگوی " دیگر و جانشین برای آن حضرت باشیم ، به پیشوای بزرگی  همچون مولای متقیان حضرت علی ( ع ) خواهیم رسید ، و چه زیباست که برای پذیرش اخلاق و رفتار حسنه ایشان ، زندگی پر فراز و نشیب و سراسر شگفتی آن حضرت را مرور کنیم .
 

کیفیت ولادت
حضرت علی ( ع ) نخستین فرزند خانواده هاشمی  است که پدر و مادر او هر دوفرزند هاشم اند . پدرش ابوطالب فرزند عبدالمطلب فرزند هاشم بن عبدمناف است و مادر او فاطمه دختر اسد فرزند هاشم بن عبدمناف می باشد . خاندان هاشمی از لحاخ فضائل اخلاقی و صفات عالیه انسانی در قبیله قریش و این طایفه در طوایف عرب ، زبانزد خاص و عام بوده است . فتوت ، مروت ، شجاعت وبسیاری از فضایل دیگر اختصاص به بنی هاشم داشته است . یک از این فضیلتها در مرتبه عالی در وجود مبارک حضرت علی ( ع )
موجود بوده است . فاطمه دختر اسد به هنگام درد زایمان راه مسجدالحرام را در پیش گرفت و خود را به دیوار کعبه نزدیک ساخت و چنین گفت : " خداوندا ! به تو و پیامبران و کتابهایی که از طرف تو نازل شده اند و نیز به سخن جدم ابراهیم سازنده این خانه ایمان راسخ دارم . پرودگارا ! به پاس احترام کسی که این خانه را ساخت ، و به حق
( 2 ) " کودکی که در رحم من است ، تولد این کودک را بر من آسان فرما ! لحظه ای نگذشت که دیوار جنوب شرقی کعبه در برابر دیدگان عباس بن عبدالمطلب و یزید بن تعف شکافته شد . فاطمه وارد کعبه شد ، و دیوار به هم پیوست . فاطمه تا سه روز در شریفترین مکان گیتی مهمان خدا بود . و نوزاد خویش سه روز پس از سیزدهم رجب سی ام عام الفیل فاطمه ( 3 ) را به دنیا آورد . دختر اسد از همان شکاف دیوار که دوباره گشوده شده بود بیرون آمد و گفت : ( 4 )" پیامی از غیب شنیدم که نامش را " علی " بگذار . "


ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 تیر 24 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

فرا رسیدن ماه رمضان مبارک باد

هیئت فرهنگی مذهبی بیت العباس (ع) روستای المشیر

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به تمام مسلمین جهان تبریک عرض می کند.





طبقه بندی: فرا رسیدن ماه رمضان مبارک باد
نوشته شده در تاریخ شنبه 93 تیر 7 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر
سخت ترین عبادت از زبان آیت الله بهجت
 

در تعبدات کوه کندن از ما نخواسته اند، سخت ترینشان نماز شب خواندن است که در حقیقت تغییر وقت خواب است نه بی خوابی. بلکه نیم ساعت زودتر بخواب تا نیم ساعت زودتر بیدار شوی. آیا می ترسی اگر بیدار شوی ، دیگر خوابت نبرد؟ اگر خواب بمانی در خواب هم ممکن است بمیری

 

نماز شب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 اردیبهشت 2 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

علامه جعفری




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 اردیبهشت 2 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

بیانات امام خمینی ویژه مقام زن و روز مادر

_ حضرت فاطمه (س) افتخار خاندان وحی و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می‌درخشد.
 
 _ هویت انسانی در حضرت فاطمه (س) جلوه‌گر است.
 
 _ روز زن, روز حیات زن و روز پایه‌گذاری افتخار و نقش بزرگ او در جامعه است.

 _ زن, عنصر تابناکی است که زیر بنای فضیلت‌های انسانی و ارزش‌های والای خلیفه‌ا... در جهان است.

 _ ولادت حضرت زهرا(س) از معجزات تاریخ و افتخارات عالم وجود است.

 _ حضرت زهرا(س) در حجره‌ای کوچک و خانه‌ای محقر انسان‌هایی تربیت کرد که نورشان از بسیط خاک تا آن سوی افلاک و از عالم ملک تا آن سوی ملکوت اعلی می‌درخشد.

 _ الگو حضرت زهرا(س) است.

_ حضرت زهرا(س) موجود الهی جبروتی است که در صورت یک زن ظاهر شده است.

_ معنویات, جلوه‌های ملکوتی , جلوه‌های الهی, جلوه‌های جبروتی, جلوه‌های ملکی و ناسوتی همه در این موجود (حضرت زهرا(س)) مجتمع است.

_ زن مربی جامعه است.

_ زن مبداء همه خیرات است.

_ امروز زنان در جمهوری اسلامی, همدوش مردان در تلاش سازندگی خود و کشور هستند.

_ رحمت خداوند بر مادرانی که جوانان نیرومند خود را به میدان دفاع از حق فرستاده و به شهادت ارجمند آنان افتخار می‌کنند.

_اسلام زن‌ها را قدرت داده است.

_ اگر زنان شجاع و انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته شوند, ملت‌ها به شکست و انحطاط کشیده میشوند.

 _ زن مبداء همه سعادت‌ها باید باشد.

_ مادرها مبداء خیرات هستند.

_امروز به برکت نهضت اسلامی , زن عضو مؤثر جامعه تا حدودی مقام خود را یافته است.

_ در نظام اسلامی, زن همان حقوقی را دارد که مرد دارد.

_ در نظام اسلامی, زن بعنوان یک انسان میتواند مشارکت فعال با مردان در بنای جامعة اسلامی داشته باشد.
 
_ زن باید

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 93 فروردین 29 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

 

ولادت حضرت فاطمه

 
زندگینامه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
فاطمه (علیها السلام) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد. این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طایفه از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد می‌باشند. در یکی از این گفتارها (که البته مورد اتفاق مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است)، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: "فاطمه سرور زنان جهانیان است". اگر چه بنابر نص آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی گردیده و در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌زدنی می‌باشد و از زنان برتر جهان معرفی گشته است، اما او برگزیده‌ی زنان عصر خویش بوده است. ولی علو مقام حضرت زهرا (علیها السلام) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نمی‌باشد و در تمامی اعصار جریان دارد. لذا است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در کلامی دیگر صراحتاً فاطمه (علیها السلام) را سرور زنان اولین و آخرین ذکر می‌نمایند. اما نکته‌ای دیگر نیز در این دو حدیث نبوی و احادیث مشابه دریافت می‌شود و آن اینست که اگر فاطمه (علیها السلام) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق العاده برخوردار می‌باشد. چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالیترین رتبه‌های روحانی نائل گردد. از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل گردیده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ی تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره نمود که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن حضرت در نزد خداوند است. این آیات با تکیه بر توفیق الهی، در مقالات دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما در این قسمت به طور مختصر و با رعایت اختصار، به مطالعه شخصیت و زندگانی آن بزرگوار خواهیم پرداخت .


نام، القاب، کنیه‌ها


 نام مبارک آن حضرت، فاطمه (علیها السلام) است و از برای ایشان القاب و صفات



ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 93 فروردین 29 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

 

سیزده بدر 1391,نحسی سیزده بدر,دروغ سیزده بدر,تاریخچه سیزده بدر

سیزده بدر

سیزده بدر سیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن های نوروزی است. در تقویم‌های رسمی ایران این روز (سیزده بدر) روز طبیعت نامگذاری شده‌است و از تعطیلات رسمی است.برخی بر این باورند که در روز سیزده بدر باید برای راندن نحسی از خانه بیرون روند و نحسی را در طبیعت به در کنند. بعد از سیزده به در، جشن های نوروزی پایان می پذیرد.

 

سخن پیرامون جشن «سیزده بدر»، همانند دیگر جشن های ملی و باستانی ایران، نیاز به پژوهش زیاد و مقدمه چینی ای طولانی دارد، به ویژه جشنی مانند سیزده بدر با این گستره ی برگزاری و سابقه ی طولانی که این پهنه و زمان تغییراتی ژرف در آیین ها و مراسم ویژه ی این روز ایجاد کرده است.در این راستا کوشش بر این بوده است تا خردورزانه ترین و مستندترین گفتارها، نوشتارها و نگرش ها را در این زمینه جشن سیزده بدر گردآوری کنیم.

بهتر است در آغاز، پیشگفتاری پیرامون عدد 13 و روز سیزدهم و اینکه آیا این عدد و این روز در ایران و فرهنگ ایرانی نحس است داشته یا نه فراهم آوریم :

نخست باید به این موضوع توجه داشت که در فرهنگ ایرانی، هیچ یک از روزهای سال «نحس» و «بدیمن» یا «شوم» شمرده نشده، بلکه چنانچه می دانیم هر یک از روزهای هفته و ماه نام هایی زیبا و در ارتباط با یکی از مظاهر طبیعت یا ایزدان و امشاسپندان داشته و دارند، و روز سیزدهم هر ماه خورشیدی در گاهشماری ایرانی نیز «تیر روز» نام دارد که از آن ِستاره ی تیشتر، ستاره ی باران آور می باشد و ایرانیان از روی خجستگی، این روز را برای نخستین جشن تیرگان سال، انتخاب کرده اند.

همچنین در هیچ یک از متون کهن و هیچ دانشمند و نویسنده ای، از این روز (سیزده بدر)به بدی یاد نکرده اند بلکه در بیشتر نوشتارها و کتاب ها، از سیزدهم نوروز با عنوان روزی فرخنده و خجسته نام برده اند.

 

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 فروردین 12 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

سیدالشهدای گردان حمزه

شکرانه شهید شاکری با اهدای سرش + تصاویرمنتشرنشده ازپیکر بی سر شهید

من تو طویله مشغول دوشیدن گاو بودم. یهو دیدم بلندگوی مسجد خبر شهادت، شهیدی رو اعلام  می کند با ظرف شیر اومدم بیرون، خوب گوش دادم دیدم میگه: رضا شاکری...سست و بی حال شدم؛ شیر از دستم افتاد و و بچه ها مرا گرفتند…آخرین باری که داشت به جبهه می رفت، آمد منزل ما، پدرش نبود مرا از حوض حیاط دوش گرفت و تا ایوان خانه برد و گفت: مادر جان زحمت شیر دادن تو فراموشم نمی شود.

یک جان دارم اما ده بار خدا این جان ناچیزم را بگیرد ولی امام ما سالم بماند و راضی نیستم کوچکترین ناراحتی امام داشته باشد.



ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93 فروردین 4 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

همسرشهید می گوید: هر شب نماز شب می خواند و صبح ها قبل از نماز بیدار می شد و تا قرآن نمی خواند به اداره نمی رفت.                                                                                                   

شهید هر وقت دختران همسایه را بی روسری در کوچه می دید، پدرانه با آنها صحبت می کرد و می گفت: روسری بگذارید و گرنه خدا شما را دوست ندارد.

بسیار ساده زیست بود و ایشان زمانی که در انجمن اسلامی فعالیت می کردند. ما تکه ای موکت فقط در خانه داشتیم و فرش نداشتیم. یک روز به ایشان گفتم شما که در انجمن هستید اسم بنویسید و کالا یا فرشی دریافت کنید. در جواب گفت: حرفش را نزن این تکه موکت را هم می خواهم بفروشم و صرف مخارج انجمن کنم.

می گفت: تو دنیا هیچ کسی را جای امام(ره) نمی دانم. یک جان دارم اما ده بار خدا این جان ناچیزم را بگیرد ولی امام ما سالم بماند و راضی نیستم کوچکترین ناراحتی امام داشته باشد.

خیلی عاشق شهادت بو و اگر کسی شهید می شد سر نماز گریه می کرد و می گفت: چرا من لیاقت ندارم که شهادت نصیبم شود.



ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93 فروردین 4 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر

پیام مردم المشیر در 9 دی 1388 :
اینک جهان اسلام و امت بزرگ اسلامی در برابر آزمونی بزرگ و ادای وظیفه‌ای سنگین قرار گرفته است. با مقابله با توطئه شوم و نقشه پلید دشمنان قسم خورده اسلام که بایستی با مرور آموزه‌های والای قرآن کریم و پیروی از سیره و سنت پیامبر اعظم «صلی الله علیه و آله و سلم» و حفظ بیداری، آگاهی و هوشیاری بیش از پیش در تبعیت از احکام و آموزه‌های نورانی دین مبین اسلام این توطئه بزرگ را خنثی سازند.

 

بصیرت مردم یکی از روستاهای قائمشهر به نام المشیر در 9 دی 1388



ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93 فروردین 4 توسط هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز